Банковият клон се променя, но няма да изчезне
Pixabay
В банковия сектор никога не сме ставали свидетели на такава трансформация, каквато виждаме в последните години, каза Юлиaн Влахов, директор на управление „Алтернативни канали“ в УниКредит Булбанк, по време на първото издание на организираното от Profit.bg технологично събитие Digital Trends.
"Ситуация, в която технологията навлиза толкова силно, пазарът е толкова конкурентен, клиентите са взискателни, а все повече финтех компании навлизат, за нас е изключително ползотворна. Какво по-добро нещо от това да се развиваме и да предоставяме по-качествена услига за нашите клиенти и да сме близо до тях?", каза Влахов.
По думите му потребителите стават все по-взискателни. Много често те са доста добре запознати с продукта или услугата от информацията в сайтовете, сравнили са и офертите на конкуренцията. Променя се начинът, по който банките предлагат своите продуктите.
"Две трети от нашите контакти с клиентите са през дистанционни канали – колцентър, мобилно или онлайн банкиране", каза още Влахов.
Бърз кредит на вноски - Сити Кеш ООД - 3000 - 40.05
Една трета от клиентите на УниКредит Булбанк използват мобилно банкиране. В модерните банки около 80-90% от банковите услуги се извършват през мобилния телефон, сподели още Влахов.
"Банковият клон се променя, но запазва ролята си. Просто не е логично да ходиш до банката да правиш депозити или плащания. Банковият клон е необходим за ипотечен кредит, финансиране или инвестиции. Дори и за елементарно нещо, като блокирането на банкова карта, има проучвания, според които клиентът иска да чуе човешки глас. Т.е. винаги ще има необходимост от експертиза, за да се предоставят услуги с висока добавена стойност", коментира той.
Още от неговото изказване можете да прочетете в материала на Profit.bg