HSBC и RBS пускат на пазара нови дигитални платформи
снимка: Pixabay
Британските финансови гиганти HSBC и RBS пускат в ескплоатация нови платформи за дигитално банкиране, на фона на засилващата се конкуренция между банките и финансовите стартъп компании, пише Reuters.
HSBC представи новото си приложение за корпоративно банкиране, което е базирано на вътрешната разработка на банката под кодовото название "Project Iceberg". Официалното име на новия продукт е HSBC Kinetic. Той вече е във фаза на т. нар. "бета тестове", което означава че финалната версия скоро ще бъде достъпна за потребителите.
HSBC Kinetic ще даде възможност на шефовете на малките и средните компании да управляват своето банково счетоводство изцяло през мобилните си устройства. Те ще получават статистически извадки в реално време за разходите и паричните потоци на бизнеса, както и възможност за онлайн кредитиране.
Питър Макинтайър, който ръководи корпоративния отдел на HSBC за дребния бизнес, заявява пред Reuters, че целта на банката е да предложи Kinetic и на пазарите извън Великобритания. Разработката на новата услуга е дело на екип от около 150 човека, който работи извън основния офис на институцията в Канари Уорф.
Бърз кредит на вноски - City Cash - 3000 - 40.05
Макинтайър не се притеснява от факта, че новата платформа идва в тежък момент за британския бизнес. Статистиката показва, че през третото тримесечие на тази година корпоративните фалити на Острова са достигнали най-високото си ниво за последните пет години и половина.
"Всъщност това е най-подходящият момент да пуснем тази услуга на пазара. Тя ще даде ценни инструменти в ръцете на нашите корпоративни клиенти точно когато те имат най-голяма нужда от тях", смята директорът на корпоративния отдел за дребния бизнес на HSBC.
RBS пък съвсем скоро ще пусне на пазара своята дигитална банка Bo, която ще оперира самостоятелно и ще е насочена към клиентите, които искат да имат по-широк контрол върху своите средства.
Приложението ще насърчава потребителите да съставят стриктен бюджет на своите лични финанси, да спестяват повече и да избягват излишните разходи. Основната таргет група на Bo са близо 17 милиона британци, които разполагат с лични спестявания от под 100 паунда (117 евро).
Потребителски кредит - Първа инвестиционна банка - 80000 - 4.49
От RBS се надяват, че в новата дигитална платформа оперативните разходи за поддържането на една спестовна сметка ще са много по-ниски отколкото в конвенционалното банково поделение. Надеждите са за постигане на ниво от около 80 паунда на сметка годишно, което прави около 93 евро. За сравнение в RBS този показател е между 150 и 200 паунда (175 -233 евро) на година за един клиент.
Банките във Великобритания инвестират милиарди в усъвършенстването на дигиталните си услуги, за да успеят да посрещнат все по-високите изисквания на потребителите. До този момент те изоставаха сериозно от новите технологични играчи във финансовия сектор, като Monzo, Starling и Tandem.