Ръстът при използването на дигитални банкови услуги е устойчива тенденция за Пощенска банка, показват годишните ѝ резултати за 2018 г. Трансакциите в мобилното банкиране (m-Postbank) бележат ръст от 103% на годишна база, а увеличението на новорегистрираните клиенти за онлайн банкирането (e-Postbank) е над 60%.
80% е ръстът при свалянето на мобилното приложение, а със 113% нарастват трансакциите в мобилното банкиране като сума. Статистиката на банката сочи също, че двата дигитални канала се ползват най-активно от клиенти с висше образование на възраст между 31 и 45 години.
„Все повече хора използват нашите дигитални канали за банкиране. През 2018 г. двойно се увеличи съотношението на извършените операции в онлайн среда спрямо тези в клоновете. Това показва устойчива промяна в нагласите на потребителите, които все повече предпочитат дигитални финансови услуги, защото са сигурни, по-евтини и могат да се ползват по всяко време и от всяка точка на света“, се казва още в прессъобщението на трезора.
Пощенска банка продължава да надгражда дигиталното си банкиране, за да отговори в максимална степен на потребителските очаквания за отдалечено консултиране и извършване на услуги изцяло онлайн. Водещите световни тенденции в тази посока, които навлизат у нас, са развитието на мобилните портфейли и дигитализирането на банковите карти, което ще позволява безконтактни плащания през телефона и други услуги.
Данните на финансовата институция показват и още една тенденция – клиентите стават все по-активни и в търсенето на кредитиране в онлайн среда. За година заявките за потребителски кредити през интернет са със 70% повече, а над 100% е покачването в общия размер на отпуснатите през този канал потребителски кредити. Тези изводи се подкрепят и от резултатите на първия банков кредитен чатбот на българския пазар, разработен от Пощенска банка – EVA (Electronic Virtual Assistant).
11 000 уникални потребители са се свързали с кредитния чатбот, който е достъпен във Facebook Messenger 24/7, от старта на услугата през септември миналата година до края на 2018 г. Това прави средно по близо 100 човека на ден. 52% от разговорите с EVA са свързани с възможностите за финансиране на ремонт или за закупуване на автомобили и техника, а 35% от потребителите се интересуват от допълнителни средства до заплата и финансиране на по-малки покупки. Средната възраст на потребителите, които се обръщат към EVA, е 34 години, като мъжете и жените сред тях са поравно.
„Успешният старт на EVA доказва, че модерните и иновативни услуги на Пощенска банка се оценяват високо от потребителите, защото правят общуването с нас още по-комфортно – пример за това е, че 40% от разговорите с чатбота се провеждат извън работно време. През тази година чатботът ни ще продължи да се развива, за да насочва потребителите към най-доброто финансово решение за тях“, коментират още от финансовата институция.
Ипотечни кредити
Няма намерени оферти!
Потребителски кредити
Няма намерени оферти!
Бързи кредити
Няма намерени оферти!