Робот-консултант ще обслужва клиентите на Citigroup
снимка: Pixabay
Citigroup ще зарадва заможните си клиенти с нова услуга – безплатен роботизиран консултант, съобщава CNBC.
Предложението обаче ще е достъпно само за потребителите, които имат депозити или инвестиционни портфейли на стойност над 50 000 долара. Това е минималното изискване, за да могат клиентите да ползват новата гама от премиум услуги на трезора, известна като Citi Priority.
Роботът-консултант ще задава по няколко въпроса на клиентите, с които ще определя рисковия им профил и инвестиционния им хоризонт. След това софтуерният алгоритъм ще им предлага предварително структурирани възможности за инвестиции.
Citigroup е поредната американска банка, която предлага на клиентите си автоматизирана услуга за финансови консултации. Подобни системи вече се предлагат от JPMorgan Chase, Bank of America, Wells Fargo и Morgan Stanley.
Citi обаче се надява да привлече клиентите с по-ниската си цена. Обикновено банките начисляват такса между 0.35% и 0.45% от активите под управление. За клиентите на Citigroup, които отговарят на изискванията за премиум сегмент, обаче услугата ще е безплатна. За останалите ще се начислява такса от 0.55% от активите.
Потребителски кредит - Централна Кооперативна Банка АД - 60000 - 5.50
Роботът-консултант на Citigroup е разработен от външна компания – Jemstep, която е собственост на инвестиционния фонд Invesco.
Citi, която е третата най-голяма банка в САЩ по размер на активите, се опитва да увеличи депозитната си база и да привлече нови индивидуални клиенти на инвестиционното си банкиране.